Sayın Cumhurbaşkanı'na Açık Mektup: Faizsiz Ekonomi ve İslam'ın Değerleri

Sayın Cumhurbaşkanı Erdoğan,

Ülkemizin ve İslam'ın değerlerine bağlı bir vatandaş olarak, size bu mektubu büyük bir umut ve sorumluluk duygusuyla yazıyorum. İslam'ın öğretilerine uygun bir ekonomik sistem kurma yolunda önemli adımlar atmamız gerektiğine inanıyorum. Faizli sistemin İslamî öğretilere aykırı olduğunu ve Allah'ın ve Resulü'nün faizi açıkça haram kıldığını bilmekteyiz. Kur'an-ı Kerim'de, Bakara Suresi'nin 275. ayetinde şöyle buyrulmuştur: "Faiz yiyenler, şeytanın çarptığı kimselerin kalktığı gibi kalkarlar. Bu, onların, 'Alışveriş de faiz gibidir.' demelerinden dolayıdır. Oysa Allah, alışverişi helal, faizi haram kılmıştır."

Faiz, adaletsizliği ve toplumsal eşitsizliği besleyen bir araç olarak kullanılmakta, zengin ile fakir arasındaki uçurumu daha da derinleştirmektedir. İslam, adalet ve hakkaniyeti koruma ilkesine dayanır. Faizli sistemde yer almak, bu temel prensiplere ihanet etmek anlamına gelir. Rabbimiz, bize doğru yolu göstermiş ve faizi haram kılmıştır. Bu nedenle, faizsiz bir ekonomik düzen kurmak için çaba göstermeliyiz.

Sayın Cumhurbaşkanı, sizin liderliğinizde ülkemizin bu yolda büyük adımlar atabileceğine inanıyorum. Sizden, faizsiz bir ekonomik sistemin inşası için öncülük etmenizi ve İslam'ın öğretilerine uygun adımlar atmanızı istirham ediyorum. Bu, hem milletimiz için hem de tüm insanlık için büyük bir adalet ve huzur getirecektir. İslam'ın adalet ve merhamet prensiplerine dayalı bir ekonomi, toplumumuzun refahı için kaçınılmazdır.

Unutmayalım ki, Allah bizleri doğruluk ve adaletle sınamaktadır. Bu yolda atılacak her adım, hem dünya hem de ahiret saadetimiz için önemlidir.

Allah, size ve ülkemize doğru yolu bulmayı ve O'nun rızasını kazanmayı nasip etsin. Liderliğinizin, milletimize ve tüm insanlığa hayır getirmesini temenni ediyorum.

Saygılarımla,




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hakkın Yolunda Birlik

Andım

Kişiliğim