Faiz ve Ekonomik Gerçeklik: Kaçış Mümkün mü?

 "Faizden uzak durduğunu savunan kişilere sıkça soruyorum: 'Paraya nasıl sahip oldun?' Çoğunlukla aldığım yanıtlar, 'ben bankalardan borçlanmadım' veya 'faizli işlemlerle işim yok' şeklinde oluyor. Ancak düşündüğümde, bu yanıtlar beni tatmin etmiyor. Çünkü gerçekte, paraya ulaşmanın en yaygın yolu ya bankalardan borç almak ya da zaten borçlanan birinden para almaktır.

Bu noktada, aslında Allah’ın yasakladığı faiz olayı tam da burada devreye giriyor. Mevcut ekonomik düzen, bankalar aracılığıyla faize dayalı bir borç verme sistemine dayanıyor. Bankalar, parayı faizle sunarak, bu döngü içinde hem bireyleri hem de toplumu dolaylı olarak faizle ilişkilendiriyor. Yani, 'ben faiz almıyorum' diyen bir kişinin bile dolaylı yoldan bu sistemin parçası olması kaçınılmaz.

Bu durum, sadece bireyler için değil, toplumlar için de geçerli. Ekonomik sistemin bu şekilde yapılandığı bir ortamda, faizden tamamen kaçınmak oldukça zor. Bu nedenle, 'faizden uzak duruyorum' diyen kişilerin, bu iddialarını gözden geçirmeleri ve daha derin bir anlayış geliştirmeleri gerektiğini düşünüyorum."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hakkın Yolunda Birlik

Andım

Kişiliğim