Ben cinleri ve insanları, başka değil, sırf bana kulluk etsinler diye yarattım..

 Ey Müminler,


Rabbimiz, Kuran'da şöyle buyuruyor: "Ben cinleri ve insanları, başka değil, sırf bana kulluk etsinler diye yarattım. Onlardan bir rızık istemiyorum, beni doyurmalarını da istiyor değilim. Şüphesiz rızkı veren, sarsılmaz gücün sahibi olan yalnızca Allah’tır."


Bu ayet, hayatımızın en temel gerçeğini bize hatırlatıyor. Yaratılışımızın amacı, Allah'a kulluk etmektir. O, bizden herhangi bir çıkar beklemez; rızkımızı veren ve her ihtiyacımızı karşılayan sadece O'dur. Bu dünya hayatında, Allah'ın rızasını kazanmak için çabalamalı ve O'na tam bir teslimiyetle kulluk etmeliyiz.


Rızık konusunda endişe etmeyin. Çünkü Allah, her birimizi yarattı ve rızkımızı da üstlendi. Bizlere düşen, Allah'a olan güvenimizi tam kılmak ve O'na ibadet ederek, O'nun hoşnutluğunu kazanmaktır. Allah, bizleri kendisine kulluk etmeye çağırıyor; dünya nimetleri ve rızık ise O'nun bize verdiği ikramlardır.


O halde, ibadetlerimizde ve dualarımızda ihlaslı olalım. Her işimizde, Allah’ın rızasını gözeterek hareket edelim. Unutmayalım ki, dünya hayatında kazandığımız her şey geçicidir, ancak Allah'a olan kulluğumuz ve O'nun rızası kalıcıdır. Rabbimizin verdiği rızka şükrederek ve O’na olan kulluğumuzu artırarak, hayatımızı O’nun hoşnutluğuyla bereketlendirebiliriz.


Bu yüzden, günlük yaşamımızda Allah’a kulluk etmeyi birinci önceliğimiz haline getirelim. O’na yönelerek, ibadetlerimizi artırarak ve O’nun yolunda sabırla ve kararlılıkla yürüyerek, hem bu dünyada hem de ahirette kurtuluşa ereceğiz.


Allah’ın rızası için yaşayan, O’na güvenen ve O’na kulluk eden bir toplum olalım. Çünkü Rabbimiz, bizi rızıklandıran, bize güç veren ve bizi koruyandır. Bu bilinçle hareket edersek, dünya ve ahiret saadetine ulaşırız. Allah, hepimizi doğru yoldan ayırmasın ve rızasına layık kullarından eylesin.


Selam ve dua ile.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hakkın Yolunda Birlik

Andım

Kişiliğim