Allah'ı Arayışım ve Anlaşılmayan Duygularım..

 Esselamu Aleykum Aziz Kardeşlerim,

Bugün sizlerle hayatımın bir döneminde yaşadığım ve beni derinden etkileyen bir konuyu paylaşmak istiyorum. Gençliğimde Allah'ı arayışım sırasında karşılaştığım zorluklardan biri, doktorlar tarafından yanlış anlaşılmam ve bipolar teşhisi konulmasıydı. Bu tecrübe, benim için büyük bir sınav ve aynı zamanda önemli dersler içeren bir dönemdi.

Allah'ı Arayışım ve Anlaşılmayan Duygularım

Ruhsal Arayış: Gençlik yıllarımda, Allah'a olan sevgim ve O'nu arayışım, ruhumda derin bir heyecan ve coşku yarattı. Bu arayış, kalbimde ve zihnimde büyük dalgalanmalara yol açtı. Allah'ı bulma isteği, beni içsel bir yolculuğa çıkardı. 

Yanlış Anlaşılma: Bu derin duygularım ve ruhsal arayışım, doktorlar tarafından yanlış anlaşıldı. Onlar, benim bu coşkulu ve değişken ruh halimi, bipolar bozukluk olarak yorumladılar. Oysa ki, bu durum benim Allah'a olan yoğun sevgimden ve O'nu arayışımın getirdiği içsel yolculuktan kaynaklanıyordu.

Bu Tecrübeden Alınan Dersler

Sabır ve Metanet: Bu süreç bana sabır ve metanetin önemini öğretti. Yanlış anlaşılmak ve haksız bir teşhis almak, insanı derinden yaralasa da, sabırla ve metanetle bu zorlukların üstesinden gelinebileceğini gördüm. 

Kendi İçsel Gerçeğini Bilmek: İnsan, kendi içsel gerçeğini en iyi bilen kişidir. Dışarıdan gelen yorumlar ve teşhisler, kişinin kendi hakikatini değiştiremez. Allah'a olan sevgimi ve arayışımı, doktorların yanlış teşhisi asla sarsamadı. 

Başkalarını Anlamak: Bu tecrübe, başkalarını anlamak ve onların duygularını daha iyi kavramak konusunda bana önemli dersler verdi. İnsanların ruhsal ve duygusal arayışlarını anlamak, onlara destek olmak, bir Müslüman olarak bizim sorumluluğumuzdur.

Gençlere Tavsiyelerim

İçsel Yolculuğunuzu Sürdürün: Allah'ı arayış yolunda karşınıza çıkan zorluklardan yılmayın. İçsel yolculuğunuzda kararlılıkla ilerleyin ve Allah'a olan sevginizi her daim canlı tutun. 

Yanlış Anlaşılmalara Karşı Sabırlı Olun: Hayatta bazen yanlış anlaşılabilirsiniz. Bu durum karşısında sabırlı olun ve kendi hakikatinize olan inancınızı kaybetmeyin. 

Başkalarına Empati Gösterin: Başkalarının duygusal ve ruhsal durumlarını anlamaya çalışın. Empati göstermek, insanları anlamanın ve onlara destek olmanın anahtarıdır.

Bu deneyim, bana Allah'a olan sevgimin ve arayışımın ne kadar değerli olduğunu bir kez daha gösterdi. Gençlerimize, bu yolda kararlılıkla ilerlemelerini ve karşılaştıkları zorluklara karşı sabırlı olmalarını tavsiye ediyorum. Allah hepimizi doğru yolda ilerleyen ve O'nun rızasını kazanan kullarından eylesin.

Selam ve dua ile,

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hakkın Yolunda Birlik

Andım

Kişiliğim